Rozliczanie działalności na zasadach ogólnych

026661922Jeżeli stoicie przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, z jakichkolwiek powodów, to serdecznie namawiam i polecamy – zróbcie to! Zacznijcie pracować na swój rachunek i nie bójcie się rozwiązania, jakim jest własna działalność. Beze względu na to, czy macie pomysł na doskonały biznes, czy pracodawca zaproponował Wam samozatrudnienie, zdecydowanie polecamy takie rozwiązanie. Własna działalność to zupełnie inna mentalność, inne podejście do pracy, większa presja na wynik i większe zaangażowane w wykonywaną pracę. Dzięki temu, ze pracuje się na swój rachunek, ma się poczucie tego, że los leży tylko i wyłącznie we własnych rękach. To świetny sposób na rozpoczęcie zawodowej kariery, ale również doskonała propozycja dla tych, którzy już sporo lat przepracowali. A już na pewno doskonała alternatywa dla tych, którzy nazbyt mocno i długo zasiedzieli się na umowie o pracę. Bo przy własnej działalności motywacja do pracy też jest własna, a nie z czyjegoś polecenia albo nacisku.

Jeśli prowadzi się swoją działalność to trzeba wiedzieć, w jaki sposób rozliczać się z Urzędem Skarbowym. Najpopularniejszą formą rozliczenia ze „skarbówką” są oczywiście zasady ogólne. Polegają one na ewidencjonowaniu przychodów i kosztów w książce przychodów i rozchodów i na podstawie tych wpisów odprowadzania podatku dochodowego. Podatek ten będzie oczywiście według dwóch możliwych stawek podatkowych. Może on wynieść osiemnaście albo trzydzieści procent osiągniętych za dany miesiąc dochodów. Rzecz jasna, konkretna stawka podatkowa zależeć będzie od tego, jak duże przychody i dochody będziemy osiągać w danym roku podatkowym.

No i właśnie, przy zasadach ogólnych musimy zawsze szukać sobie kosztów. A kosztem prowadzenia działalności może być wszystko, co stanowiło dla Nas koszt i jednocześnie było Nam niezbędne do uzyskania przychodu. Może to być zatem telefon, komputer a także paliwo czy drukarka i papier do niej. Do książki przychodów i rozchodów trzeba mieć mądre podejście i oczywiście wiedzieć co warto i co można do niej wpisać. Po stronie przychodów wpisujemy oczywiście wszystkie zafakturowane przez Nas przychody.

Zasady ogólne rozliczania się z Urzędem Skarbowym są najpopularniejszą formą rozliczenia ponieważ dają największe możliwości podatnikowi, który musi przecież odliczyć od przychodu wszystkie koszty, które realnie poniósł w celu zapewnienia sobie przychodu. Na szczęście, w jednoosobowych działalnościach gospodarczych kontrole skarbowe to ostatnio rzadkość. Na szczęście, bo przecież to właśnie na tym opiera się Nasza gospodarka – na małych firmach, które obracają coraz większymi sumami pieniędzy. Małe firmy to również uczciwie płacone podatki, dzięki czemu zyskują wszyscy. W ostatnich latach na szczęście zmieniło się podejście Urzędów Skarbowych do najmniejszych firm i na szczęście coraz więcej wątpliwości rozstrzyga się na korzyść podatnika. Ale wciąż, pośród właścicieli małych firm, panuje duża niewiedza na temat tego, w jaki sposób rozliczać swój dochód przed Urzędem Skarbowym.

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

You must be logged in to post a comment.